сряда, 12 октомври 2016 г.

"Кажи ми три неща"- Джули Бъксбаум

"Скарлет:... Между другото, онзи имейл, дето ми препрати - категорично е ТАЕН ОБОЖАТЕЛ.
Аз: Много книги четеш....
Скарлет:... Не съм казала, че е вампир..."

Три неща, които трябва да знаете за тази книга: (1) Историята е романтична, забавна и красива; (2) Тайната, около която се върти всичко, ще ви кара да прелиствате страниците с нетърпение; (3) В крайна сметка, имаме чувството, че страшно ще ви хареса!

"Кажи ми три неща" е от онези леки и приятни тинейджърски книги, които съчетават в себе си обикновените младежки трепети, но и разказва за неща, които не се случват на всеки тинейджър. Забавна, интересна, вълнуваща, мистериозна. Все думи опиващи точно тази книга.

"Скарлет:... Силна си. Това ти е суперсилата, моето момиче.
Аз: Вярно е, направила съм страшни бицепси, понеже се тъпча от напрежение. Вадя бисквитката от пакета, пъхам в устата. И така 323 пъти. Интензивна тренировка."

В началото книгата не ми потръгва, първите страници не ме заплениха, но инатът ми си каза думата и аз продължих да я чета и в крайна сметка книгата ме впечатли.
Историята на главната героиня Джеси е интересна, забавна, трогателна, на моменти тъжна и дори може да се каже мистериозна.

"Когато някой си отиде, едно от най-мъчителните неща е непрестанното припомняне на всичките случаи, в които не си задал подходящите въпроси, всички моменти, в които най-наивно си смятал, че разполагаш с безкрайно много време. А сетне времето, прекарано заедно, ти се струва съвсем мимолетно. Онова, което, остава, е някак изкуствено."
Източник.

От антонацията на книгата не може да се разбере кой знае колко за какво уде реч в книгата. Поне аз не разбрах де за това: Джеси е главната героиня в книгата, тя преживява тежка загуба, трябва да се премести в нов град изоставяйки всичко познато и обичано. Сами можете да си представите най-различни продължения на историята и в новия град.
Книгата не може да бъде предназначена за никой друг освен за тинейджърите. Нищо лично хора, но все пак кой друг би искал да чете книга, в която се споменава как момичета си споделят снимките в Instagram и говорят с приятелките си дари е редно да спят с приятеля си.

"Аз: Много си особен.
НН: и други са ми го казвали.
Аз: А другите казвали ли са ти, че точно това харесват у теб?"

Честно историята ми хареса, хареса ми тайнствеността в нея (само да отбележа, че още със запознанството на Джеси и Итън си знаех че той е НН), хареса ми как отношенията на героите се развиха, как тяхната връзка от несъществуваща се превърна в здрава и красива. Няма как да кажа, че книгата преобърна света ми, няма как да кажа, че ме накара да погледна света с други очи, но хора аз съм все пак тинейджърка, а тази книга е точно за тази възрастова група заради това я харесвам  толкова много.

Източник.
"Съвършените дни са за хора със скромни, осъществими мечти. А може би всъщност са за всички нас, защото ги има само когато погледнеш назад - струват ни се съвършени, защото са съдържали нещо, което необратимо и безвъзвратно сме изгубили."

Докато четях книгата си измислих нещо като игра. Беше ми забавно да разбирам от коя част на книгата са картинките от корицата и какво значат те. (някой разбра ли какво значи онова тъпо зеле).Обожавам корицата, толкова е красива и сладка. И сега признайте го българската корица е точно 10000  пъти по-хубава от оригинала. Права съм нали? Нали? Налиии?

"Аз: Замислих се нещо. Извинявай.
Някой/Никой: не се занимавай с такива неща. ще вземеш да се нараниш."

Готови ли сте да чуете моите три неща за книгата? (1) Ще искате да си пишете с непознат от вашето училище. (2) Ще се влюбите в Батман (не питайте, като прочетете книгата ще разберете). (3) Ще ви се доядат гофрети.

Източник.
"Обаче да не знаеш какво да сториш, не ти дава извинение да не правиш нищо."

Сега сериозно!
(1) С удоволствие ще разлиствате всяка страница.
(2) Ще се ядосвате на глупавите предложения на Джеси, защото знаете, че тя греши.
(3) Ще се влюбите в книгата.

Благодаря на издателство Егмонт за предоставената възможност.

"започвам да осъзнавам важния житейски урок, че човек е в състояние да претръпне към изненадите."

2 коментара:

  1. Страхотно ревю! И мен тотално ме плени книжката<3..!
    За зелето от корицата: Сещаш ли се зелената напитката, която Тео пиеше с Джеси.. Мисля, че точно тя беше от зеле, но не съм на 100%сигурна.. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че ревюто ти е харесало. И да наистина май беше така.

      Изтриване

 

books99 Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang