неделя, 3 септември 2017 г.

„Железният светилник“ - въпроси и отговори

Та аз съм си на почивка в Гърция, изолирана от целия свят, защото смотания ми телефон изобщо не искаше и смотан обхват да намери..... и двамата с приятеля ми нямаме и интернет, аз умирам, защото не мога да си видя Instagram.... отиваме на едно кафе, имащо wi-fi плащайки 3 евро за неоригинална кола.... но хей имаме интернет. Та така виждам, че една позната ми е писала дали бих искала да ме тагне в един много интересен таг. Е знаете отговора ми....
Много благодаря за Стиляна! Тя ми е дала възможността да отговарям на въпросите, за която и книга да искам, но и аз мисля да е за „Железният светилник“, защото искам да говоря за тази книга, а не мисля, че съм способна да напиша ревю на нея. 


„-Всяко знание е богатство, но когато е знание лъжливо, то е отрова за душата.“ 

1.  Какво очакваше от романа?
Честно очаквах едно нищо. Може да изглеждам малко глупава, но дори не знаех за какво се разказва в нея преди да я започна. Нямах никаква, ама никаква представа. 

2. Колко време ти отне да го прочетеш?
Бърза справка в goodreads ....... за 11 дена съм я прочела...и то последните 100 страници ги прочетох по магистралата от Варна към Разград. Уж само да хвърля един поглед какво става, изведнъж прочетох книгата, вдигам поглед и какво да видя? Почти до града сме.  

3. Защо започна именно тази книга?
Хмммм  може би, защото е част от задължителната литература за 12 клас, а не мога без да я прочета като се има предвид, че ми предстоии матура. И да знам, че може да е най-малоумното нещо от моя странна, но сигурно не бих прочела книгата, ако не бях задължена. Исках да я прочета, но има доста път от искане до правенето на даденото нещо.    

4. Любим женски и мъжки персонаж? Защо?
Хм любимия ми женски персонаж май е Султана, тя остави най-ярка следа. Определено някои от постъпките и са ужасни и падат много морално, но все пак, целият и живот се е превърнал в една борба. Като малка, да свързват двата края, като жена да устоява избора си на съпруг, а като майка борба за доброто бъдеще на децата си. 
Естествено любимия ми мъжки персонаж е Лазар. Той изразява младото пробудено население, което е готова да се бори срещу неправдата, срещу проникването на чуждото и заличаването на българското. 


„-Ние не сме – каза той – безименно стадо и овци безмълвни, а сме многоброен народ със свой език.“

5. Най-красива сцена в романа?
Края на книгата, една определена сватба. Обожавам тази сцена, защото по един или друг начин всичко се подреди, всичко намери своето място за добро или зло.....  

6. А най-тъжната?
За мен най-тъжните моменти почти винаги са тези, в които трябва да се спогуваме с даден герой и тази книга не прави изключение. 

7. Любим момент от книгата?
Когато народа се вдига, устоява родното и се преборва с чуждото влияние в лицето на една опредена личност. 


„…ама само да знайш как съм я чакал да дойде и какво ми е, като не идва.“

8. Хронотоп?
chronos - ъъъ няма да копирам отговора на Стиляна, въпреки че е напълно точен и верен, но все пак не съм в част по литература и тук мога да говора по свободно. Действието се извърша грубо казано през целият живот на Султана и Стоян Глаушев. 
topos -   града, в Преспа.


„-Ще живея, колкото бог ми е отредил, но с виното, с ракията човек се убива.“

9.  Какво е разбирането на автора за ценностна система в творбата? 
Хмммм явно се подготвям за разпита, който ще се проведе в час по литература, в които естествено само аз участвам, другата част от класа ми спи по чиновете.....
Най-важното място в книгата намира семейството, то е в основата, от него произлиза всичко, то е ядрото.  

10. Движещите сили в историята? 
Нещото, което най-много ми хареса в книгата? Обожавам борбата в книгага, борбата за защитата на родното, за остояванетио на родното и отхвърлянетио на чуждото.  

11.  Плюсовете на творбата?
Цялата книга за мен е един плюс? Хмм факта, че битовото и борбата са вплетени по красив и увлекателен начин. 

„…И лудия бяга от пияния.“

12. А минусите? 
За мен огромен минус беше, че да се получи някаква хармония в края на книгата трябваше някои хора да бъдат пожертвани.  

13. Какво да очакват останалите от романа?
Най-важното не го започвайте с мисълта, че ще умрете от скука, че ще трябва на сила да четете нещо. 

Естествено всеки, който проявява интерес може да направи тага. 

0 коментара:

Публикуване на коментар

 

books99 Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang