неделя, 13 ноември 2016 г.

„Ангелски свят“ – Сюзън Ий

"Предполагам, че дори краят на света не може да ни спре в стремежа да принадлежим някъде."

Помисляйки я за чудовище, група хора залавя Пейдж, сестричката на Пенрин, и сблъсъкът завършва кърваво. Пейдж изчезва, свидетелите са ужасени, майката на момичетата е съкрушена. 
Пенрин тръгва из Сан Франциско след сестра си - само че защо улиците са толкова пусти? Къде са отишли всички? Търсенето я отвежда до сърцето на ангелския план и тя успява да зърне силите зад техните решения, но разбира и до какви страховити крайности са склонни да стигнат... 
Междувременно Рафи отчаяно издирва крилата си. Без тях не би могъл да се присъедини към ангелите и да застане начело, като предводител, както му е отредено. Ала когато трябва да реши дали да получи крилата си, или да спаси Пенрин, кое ще избере?

"Само защото си параноик не значи, че никой не те преследва."

Страхотна, завладяваща, интересна, вълнуваща, запленяваща това са все думи описващи втората книги от поредицата на Сюзън Ий "Пенрин и Краят на дните"
Още с прочитането на първата глава от първата книга разбрах, че ще заобичам тази поредица и "Ангелски свят" напълно защити това мое мнение и дори надхвърли очакванията ми. С нетърпение чаках излизането на книгата и в първата свободна минута след като това съкровище се озова при мен започнах да я чета. За жалост училището и другите ми задължения ми изядоха огромна част от времето и се забавих с прочитането и, но това ни най-малко не ми попречи да се влюбя в книгата, да заобичам още повече персонажите и самата история.

"Изумително е колко пъти се налага да тръгваме срещу инстинкта си за оцеляване, за да оцелеем."

Вече свикнала с начина на писане на авторката (защото в първата книга отначало ми беше трудно да свикна) аз веднага се гмурнах в историята, но честно казано в началото книгата ми вървеше малко бавно, първите няколко глави не задоволиха глада ми относно историята на Рафи и Пенрин, обаче в последствие ги преодолях и дълбоко се потопих в техния свят и нещата, които трябваше да преживеят.

"Мъже - всичко са тренирани само срещу себеподобни..... И винаги, ама винаги подценяват жените."

Тази книга продължава историята точно там където свърши миналата, т.е Пенрин е постигнала своята заветна цел, но често както става в такива книги веднага след това бива подложена на нови изпитания и губи постигнатото до сега. Наистина ми харесва как историята се развива, как постепенно читателя подрежда картинката в ума си и как отношенията между героите се развиват. В тази книга вижда ме как хората се борят за живота си, как някои решават да вържат мръсната работа на лошите само и само, за да спасят съществуването си, а други рискуват всичко, за спрат лошите, виждаме какво е ценно за хората, но имаме и възможността да видим света на ангелите, на лошите, един вид читателя вижда какво ги мотивира, какво им дава цел.

"-Наистина си страхотна в креативните решения! - Той още се подсмихва. Твоите обикновено включват дране, разкъсване, ритане, мушкане, но са си креативни."

В "Ангелски свят" се наблюдава един вид градация в взаимоотношенията между героите.
Ох героите. Те са истинско съкровище, разнообразни, интересни, малко странни, готови на всичко за любимите си хора, смели и силни и малко (много) откачени.
В миналата книга не харесах кой знае колко главната героиня Пенрин и в тази не съм я заобичала кой знае колко де, но по един започнах да я чувствам по близка до себе си. Някак си начина по който ем се страхуваше, ем гледаше да пази и защитава само своите роднини, но същевременно гледаше да помогне и на другите издигна образа и в очите ми.

"Не говори. Отвориш ли си устата, само ще ми съсипеш фантазията, че спасявам невинна дама в беда."

Източник.
Рафи от друга страна си го обичам още от началото на първата книга (и не мисля, че съм само аз), защото той си е истинско сладурче. Какво да кажа? Харесвам лошите момчета с чувство за хумор. Единственото нещо, което не ми хареса в тази книга свързано с любимия ми архангел е, че трябваше да чакам точно 284 страници, за да го видим истински в книгата. А това са ужасно много страници за Бога! Но въпреки голямото му отсъствие в книгата, авторката бе направила така нещата, че въпреки неговото отсъствие читателя пак имаше възможността да се наслади на него и да го опознае по един нов начин.

"-Ще повърна - предупреждавам.
-Заповядвам ти да не го правиш! - заявява ми Ави.
-А, не и давай заповеди - възрази Ди-Дум. - Тя е бунтовничка по дух. Ще у повръща всичко, само за да ти даде да се разбереш."

Другите герои в книгата също са ми много интригуващи. С радост бих  искала да науча повече за близнаците Дум и Ди и да видя още от малката сестра на Пенрин, Пейдж и майка им.

"Ангелски свят" е чисто съкровище, което обожавам, което продължава вълнуващата история на Рафи и Пенрин, история за постапокалистичния свят, в който хората се борят с всички сили за живота си срещу "добрите " ангели. Прочитането на тази книга, проследяването на изпитанията, през които героите трябваше да преминат, начина по който се борят със зъби и нокти за живота, тайните, които бяха разкрити, всичко това ме накара да заобичам толкова много този небесен дар.

"Тя се оказа достатъчно силна да понесе нападението на скорпионите, достатъчно силна да изпълзи навън, след като е била погребана жива и да избяга от чудовищата в Алкатрас. Но ако малката и дъщеричка се разпищи при вида и, това ще я разбие на милион парченца и нищо не би било в състояние отново да залепи душата и."

Благодаря на Издателска къща ЕМАС за представената възможност.

П.С. За Бога едва съм прочела втората книга и вече умирам от нетърпение за третата. Искам да видя какво ще стане между Пенрин и Рафи.

"Нужно е неимоверно доверие, за да повериш спасението си на някой друг."

3 коментара:

  1. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  2. Поредното удивително ревю по една също толкова удивителна книга! И аз като теб нямам търпение за излизането на третата и последна книга, но това вероятно ще се случи след доооста време :( Ужасно ще ми липсват неспирните шегички на Рафи ^^

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти! Надявам се да не се наложи да чакаме особено много за третата книга, но нищо не се знае.

      Изтриване

 

books99 Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang