сряда, 7 септември 2016 г.

10 причини да прочетете книгите на Рик Риърдън (или защо за Бога съм обсебена от този човек)

Източник.
Всеки един човек чел блога ми що годе редовно се предполага, че вече е наясно, че аз съм луда
фенка на творчеството на Риърдън. Обичам всяка проклета негова книга, всеки един негов герой. Ужасно трудно мога да намеря нещо, което да не ми хареса в книгите му, защото той пише невероятно. Та аз мога да чета и списъка му с покупки и пак да ми е интересно. За мен всеки трябва да се докосне до творчеството на тоя човечец и за това е тази публикация. В нея ще изброя само една малка част от причините, които да ви подтикнат да се насладите на  едни невероятни книги.

1.Митологията.
Във всяка книга на автора митовете и легендите от различните култури присъстват и дори са неделима част от сюжета на книгите. Риърдън е един от най-добрите ми учители. Той ме научи по-добре, от който и да е друг мой учител по история (може би има едно изключение то е за сегашният ми учител, тоя човек си го бива). Ако не беше чичо Рик аз нямаше да знам толкова много за гръцката, римската, скандинавската и египетската митология. Той представя една огромна купчина от информация по лесно усвояем и лековат начин и в крайна сметка читателя не се усеща кога е станал експерт по дадената митология.

2. Самата история.
Тя е винаги един от най-важните компоненти в една книга, а историята във всяка една от книгите на Риърдън е невероятна, вълнуваща и завладяваща. Тя винаги е много повече от това, което се вижда на пръв поглед, тя е многопластова изпълнена с динамика и приключения.

3. Героите.
Какво е една книга без нейните герои, колкото и завладяваща да е една история, ако нейните герои са скучни, еднообразни и недобре развити тя губи чара си. За това те са толкова важни и зареди това (предполагам де) героите на Риърдън са винаги добре развити, винаги са интересни, разнообразни, многопластови и определено незабравимо. Обичам всички герои на автора, дори и някои злодеи (дам говоря за Люк). Към никой от тях не съм останала безразлична, всеки един негов герой е предизвикал някакво чувство в мен.

4.Смеха.
Няма нещо по – хубаво от книга, която освен, че те завладявам по толкова много различни начини, но едновременно те разсмива до полуда, че чак да те заболи стомаха. Това е запазената марка на чичо Рик, дори и в най-напечените моменти той прави така да разсмее читателя, дори когато героите отиват на смъртна присъда той пак може да намери начин читателя да се ухили до уши.

5. Стила на писане.
Източник.
Авторът притежава таланта още от първите изречения да заплени читателя, да го накара така да се пристрасти, че  да не може да отдели очи от книгата, докато не свърши и да няма търпение да започне следващата. 

6. Приятелството.
Дам много добре прочетохте, не страдате от дислексия. В книгите на Риърдън много силно се усеща силата на приятелството, в книгите винаги присъства приятелите, които се подкрепят, правят всички един за друг, дори това да означа да се привлече вниманието на жесток гигант към себе си, за да спаси живота на приятеля си.

7. Поуките.
И да отново четете правилно. Не знам за вас, но за мен книгите на тоя човек са пълни с поуки, с уроци, които всеки един от нас трябва да научи по един или друг начин.

8. Емоциите.
Няма как да не прочетете някоя книга от чичо Рик и да не почувствате нещо към героите, няма как да не заобичате някои хора и да намразите други хора (така де богове, титани или гиганти). Започвайки да четете някоя от поредиците на автора трябва да бъдете готови да бъдете залети от емоции.

9. Количеството.
Само за мен ли това е ужасно важна причина? Човек като започне някоя поредица на Риърдън иска още и още. И да радост неговите книгите изобщо не са малко.

Източник.
10. Пърси Джаксън.
Често за мен това е най-важната причина. Пърси е удивителен персонаж и е прекалено малко да кажа, че ми е любимият от героите на чичо Рик. Не мога, не искам да се разделям с него и зареди това съм толкова благодарна, че авторът и не на кара, защото дори на пръв поглед отделните поредици на автора да ви се струват, че нямат нищо общо, истината е, че изобщо не е така.

И това е. Това са моите десет причина защо си заслужава да се прочетат книгите на Рик Риърдън. Сигурна съм, че ако трябва мога да кажа още, но тези според мен са достатъчни.   

6 коментара:

  1. След 10-те причини ми се дочете нещо от Риърдън :) Страхотна идея, не бих добавила нищо друго :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти! Винаги е подходящото време да се чете Риърдън.

      Изтриване
  2. Отново прекрасна публикация ! Преди време бях чела една от книгите на Р.Р., но така и не дочетох поредицата. След твоят пост обаче смятам отново да посегна към неговото творчество ♥

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти! Няма да сгрешиш, ако отново му дадеш шанс, напълно си заслужава!

      Изтриване
  3. Добре де, ще се включа скоро и аз в отбора на прочелите "Пърси Джаксън" с твоите постове и цитати от книгите наистина ме караш да искам да събера всяка възможна книга на Риърдън. :дд

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ако го направиш ще съм много горда със себе си :Д. Няма да съжалявам, ако прочетеш книгите.

      Изтриване

 

books99 Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang