събота, 9 юли 2016 г.

Български книжен маратон

Здравейте хора, днес съм тук да ви досаждам с Българския книжен маратон накратко БКМ, който ще бъде проведен от 11 до 17 юли. Идеята за него я даде прекрасната Бриана и ето я нейната публикация съобщаваща го тук. Както се разбира от прочетеното различни блогари и влогари бяха помолени да съобщят различните категории и ето ги и тях.
Втората категория бе обявена от Алекс и Райс от "Четат ли двама",
третата от Криси от "Kristina Z",
четвъртата от моята любимка Ева от Stormy Garden, която също така дава и няколко предложения за нейната категория,
петата категория бе обявена от Плами от "LoveLife&Books",
и последно знам, че сигурно ви е писнало последните две допълнителни категории бяха обявени от Ани.

Е това е сега идва моята част главно зареди, която ви досаждам днес. Днес ще споделя за всяка една от категориите предложения за книги и моят избор, за да е черно на бяло, че ако не успея да прочета и седемте книги да не мога да излъжа или нещо подобно.

Първата категория е: Книга, чието действие се развива около море/океан.
Тук ми беше трудно, защото всички книги за които се сещах вече ги бях чела, но най-накрая намерих една (за която не съм сигурна, че се развива около море/океан, но...)
Моите предложения за тази категория са няколко:
"Сълза" от Лорън Кейт - това е една интересна и пълна със загадки книга, за която съм сигурна, че се развива около океан. Дори имам ревю за нея тук"Ние, лъжците" от Е. Локхарт - действието в книгата все пак се развива на остров и няма как да няма вода около него :Д И моят избор е "Океанът в края на пътя" от Нийл Геймън. Виждате от къде мисля, че книгата пасва към категорията нали? (моля някой да ми каже дали греша докато имам време да я сменя)

Втората категория е: Книга от български автор.
Честно тук се изкуших да прочета някоя от книгите за задължителната литература, защото за 11 клас тя е само от български автори, но удържах.
Тук препоръчвам:
"Вестители" от Цветелина Владимирова, вече е време да прочетете тази книга бе хора. Ревюто и тук, ако още не сте сигурни, че си заслужава. Заслужава си. Между другото, наскоро авторката сподели снимка в инстаграм, която показва, че втората книга от поредицата е вече написана за това не губете време. "Самодива" от Краси Зуркова. (Да Юли знам какво мислиш за книгата.) Книгата си я бива точка. :Д. Ревюто и тук. За тази категория исках да прочета "Аз още броя дните" от  Георги Бърдаров, още с прекрасното ревю на Ева за книга исках да я прочета и още като бе измислена тази категория, аз вече си бях избрала тази книга, ама с моя късмет и мързел де, отидох да си купя книгата в последния момент преди маратона и нея я нямаше, а докато дойде ще мине дадения ден, за това си избрах "Лятото на неудачниците" от  Галин Никифоров

Третата категория е: Книга, на чиято корица има български мотиви (лъв, роза....)
Тук отново запецнах. Но в края сметка намерих книги отговарящи на категорията. Не съм чела нито една от трите за това не мога да кажа дали си заслужават.
"Хрониките на Нарния: Лъвът, вещицата и дрешникът" от Клайв Стейпълс Луис. ДА не съм чела поредицата и не съм и гледала филмите все започвам първия и не мога да го изгледам. Тихо."Български работи" от Иво Сиромахов и моят избор за тази категория "Чудовищен" от Алекс Флин искам вече да гледам филма с прекрасния Алекс Петифър (нищо, че през повечето време от филма не изглежда особено прекрасно)

Четвъртата категория е: Книга, чието действие се развива в Европа.
Тук има ужасно много книги, които отговорят, но ето ви няколко предложения.
За хитреците, които искат да убият два заека с един куршум, ако решат да прочетат "Вестители" ще "застрелят" две категории с една книга, защото действието в книга се развива първоначално в България, а после в Москва, а както знам за последно и двете се намират в Европа. За смелчагите препоръчвам "Крадецът на книги" от Маркъс Зюсак, но предупреждавам това не е лека книга и в буквалния и в преносния смисъл на думата.
За любителите на пътуването във времето, няма да сгрешат ако изберат някоя от книгите от поредицата "Скъпоценни камъни" от Керстин Гир или "Гондолата на времето" от Ева Фьолер. Моят избор тук, обаче е "Ключът на Блекторн" от Кевин Сендс.

Петата категория е: Книга от автор, чиито инициали съвпадат с тези на известен българин.
За таза категория буквално гледах с празен поглед.
Почвам с някой познат, а именно Паисий Хилендарски - Пол Хофман - "Лявата ръка на Бога", преминавам към Райна Кабаиванска - Ричард Касъл - "Жега" и стигна до Гришо, Григор Димитров (хей не ме гледайте така обичам Гришо) - Гордън Далкуист - "Стъклените книги на крадците на сънища", и това е моят избор. Всяка книга в чието заглавие присъства думата книга или книжарница ме привлича.

Това са петте задължителни категории сега идва ред на допълнителните, които мисля да изпълня.

Шестата категория е най-лесната, а именно: Книга по избор.
Тук препоръчвам с ръка на сърцето "Ангелско нашествие" - Снюзън Ий и "Гневът и зората" - Рене Ахдие (ревютата на книгите можете да прочетете като натиснете заглавието), моят избор е "Диви разкази" от Николай Хайтов (и не книгата не е част от задължителната литература за 11 клас, просто наскоро една приятелка на майка разчистваше апартамента си и и даде няколко по-стари книга, а и много харесва "Дервишово семе")

Седмата категория е: Книга, в която се споменава милата ни родина.
И ако като видите тази категория си помислите, че няма такива книги, значи просто не сте попаднали на тях. В "Рубиненочервено" от Керстин Гир, в "Битката за Лабиринта" от Рик Риърдън", в "Куидичът през вековете" - Дж.К. Роулинг се споменава България. За жалост знам това от личен опит, защото съм чела всяка една от тези книги, но ми казаха за други книги, в които се споменава отечеството ни, но нали споменах, че съм карък не можах да ги намеря. ЗА това ми се прииска да прочета отново за май пети път "Битката за Лабиринта" (май за това е виновен факта и че в момента докато пиша това по БТВ синема дават Пърси)

И това е. Май доста дълъг стана поста, но се надявам да съм помогнала на някои от вас да си изберат книгите и се надявам да съм убедила някой да участва в маратона (да бе Илияна сигурно си отказала някой да участва не обратното)
Е това е хора приятен ден и да не забравите БКМ започва в понеделник.  

5 коментара:

  1. Супер избор на книги ^_^ И аз вече направих своя избор и няма търпение да започне другата седмица

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти! И успех дона успееш да прочетеш всички избрани от теб книги!

      Изтриване
  2. Избор ти е много интересен! Пожелавам ти приятно четене и забавление по време на маратона! <3

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Изборът*, Извинявай, auto correct не уважава пълния членове :D

      Изтриване

 

books99 Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang