вторник, 19 юли 2016 г.

„Ключът на Блекторн“ – Кевин Сендс

Преди да получи това мистериозно предупреждение, Кристофър Роу бе щастлив, учейки се да
разгадава сложни кодове и загадки, да създава мощни лекарства, отвари и оръжия като чирак на майстор Бенедикт Блекторн – е, с по една-две експлозии по време на процеса.
Но когато мистериозен култ започва да гони лондонските аптекари, следите на убийствата водят все по-близо до магазина на Блекторн. Докато времето му изтича, Кристофър трябва да използва всяко умение, което е придобил там, за да открие ключа към ужасяваща тайна, таяща силата да разруши света.

„Качествата на човека нямат нищо общо с произхода му.“

 „Ключът на Блекторн“ е интересна, вълнуваща и забавна книга, която ни праща в Ренесансов Лондон, в далечната 1665 година и ни разказва една изключителна история за смелост, изпитания, загадки и за силата на приятелството.

Книгата ми хареса ужасно много най-вече зареди историята и героите. История, която е изпълнена със загадки и тайни. Както е казано в книгата шифър в шифъра. Тя ни представя едно малко момче и неговия най-добър приятел изправени пред търсенето на истина и изпитанията, които носи това търсене.
Кевин Сендс по ловък и интересен начин разказва историята, че дори читателя не усеща кога е преполовил книгата. С удоволствие разлиствах всяка една страница, защото ама честно то не бяха правения на оръдия, разгадаване на шифри, загадки, бягства и прояви на истинско приятелство. Как човек да не се увлече, само едната любовна история липсваше, но честно в този момент не намирам място за нея.
Героите в книгата ми станаха за ужасно кратко време любимци. Още от самота начало главния герой Кристофър и неговия най-добър приятел Том ме накараха да се смея и да се удивлявам на здравата връзка, която имат.
Кристофър е едно малко, но удивително момче. Израснал като сирак, той попада при наистина добър човек, който разкрива на бял свят същността на Кристофър, разкрива го като добро, умно, смело и борбено момче, готово да се бори за справедливост и истина.

„Том огледа лицето ми, след това изпусна още една въздишка, по-тежка, и рече:
-Добре.
-„Добре“ какво?
-Ще помагам.
-Ще помагаш за какво?
-За каквото там си намислил да правиш.“

Том пък е перфектния образец за най-добър приятел. Дори и на цената да бъде напердашен от собствения си баща, той рискува всичко, за да помогне на Кристофър, дори и в най-налудничевите планове на своя приятел Том винаги е готов да му помогне, дори когато не бе съгласен с плана, той продължаваше да подкрепя своя човек, защото е верен, добър, мили и просто страхотен.

„-Би ли ми помогнал, млади Томас?.....
-Откъде знаете името ми?
-Веднъж Бенедикт спомена, че чиракът му имал приятел… Томас Бейли бил толкова верен, че независимо колко абсурдна била поредната измишльотина, винаги бил неотлъчно до него…..
Томас се обърна към мен победоносно.
-Казах ти, че са измишльотини.“

Както казах историята в книгата се развива в Ренесансов Лондон, в годината преди големия пожар в града, а именно 1665 г., което прави книга значително по реалистична и вълнуваща. В книгата присъстваха много исторически факти и дори бях споменати исторически личност, които оставят своя отпечатък в историята на Великобритания, а това кара читателя да се вживее по-пълно в сюжета. Просто няма как историята да бе развита на друго място, в друго време. Нямаше да бъде просто същото, нямаше да бъде така хубаво.

Източник.
„Тук са натрупани векове познание – от всяка култура от всяко ъгълче на света. На разположение е за всеки, които търси чистата истина. За съжаление, подобни хора са съвсем малко.“

„Ключът на Блекторн“ от Кевин Сендс е една лека, изключително приятна, удовлетворяваща и интересна книга. Тя праща читателя на едно пътуване за търсенето на истината, правдата и възмездието. Книга заслужаваща си отделеното време, книга, праща читателя на едно пътешествие в една друга епоха.

Благодаря на издателство Егмонт за предоставената възможност.

3 коментара:

  1. Отново едно великолепно ревю ! Много пъти съм попадала на книгата, но така и не съм си давала сметка, че може и да ми хареса.. А след това ревю съм сигурна, че това ще се превърне в идеалното ми четиво за лятото !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря! Книгата изобщо не трябва да бъде пренебрегвана, дай и шанс и може да бъдеш изненадана.

      Изтриване
  2. Отново едно великолепно ревю ! Много пъти съм попадала на книгата, но така и не съм си давала сметка, че може и да ми хареса.. А след това ревю съм сигурна, че това ще се превърне в идеалното ми четиво за лятото !

    ОтговорИзтриване

 

books99 Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang