събота, 28 май 2016 г.

„Ясновидците“ - Либа Брей

Ийви ОНийл се замесва в поредния скандал в родното провинциално градче и родителите й я изпращат за наказание в Ню Йорк. Но Ийви това и чака. През златните двайсет години на миналия век Ню Йорк кипи от живот, там е раят на тайните джаз-клубове, модните магазини и бляскавите кинозвезди. Точното място за момиче, което мечтае за слава и безгрижни дни.
Но освен в оживлението на Голямата ябълка, Ийви прекарва времето си и из прашните, тъмни кътчета на странния Музей на окултното, управляван от чичо й Уил. Той изглежда е обсебен от свръхестественото, а племенничката му пази мрачна тайна - дарба, която досега й е носила единствено беди. Не след дълго полицията открива тялото на момиче, белязано с мистериозни символи. Уил и Ийви са извикани да сътрудничат на силите на реда и тя осъзнава, че способностите й са единственият начин да заловят сериен убиец, излязъл на повърхността от черните дебри на миналото.
Появяват се още жертви и жителите на Ню Йорк са ужасени. Целият град е вперил взор в разследването: ще успее ли Ийви да стигне до истината и какво ще й коства това? Дали мракът няма да я пречупи? А през това време около нея се разгръщат историите на Ясновидците, всеки със своите тайни...

Дами и господа от къде да започна да говоря за тази страхотна книга?
„Ясновидците“ е от онези книги, при които всеки един момент, в който не ги четеш, не се чувстваш комфортно и мислите ти намират начин винаги да се насочат към книгата.  Лесно е да се каже, че тя е интересна и вълнуваща, но също тя е обгърната от тайнственост, книга изпълнена с изненади, обрати и множество различни героите, който са свързани помежду си с невидими нишки.
Историята на моменти лесно може да бъде определена като зловеща (Съвет не четете книгата късно вечер, особено ако сте сами, че после ще си мислите, че всеки звук е издаден от Звяра, който е дошъл да ви убие). Историята ни праща в 20 век и по-точно по времето на сухия решим в никога не спящият Ню Йорк.

"- Майка ти и аз не одобряваме пиенето. Не си ли чувала за Осемнайсетата поправка?
- Забрана ли? Пия за нейно здраве при всяка възможност."

Източник тук
Обожавам това време и този град. Беше ми интересно да видя разликите между онова време и това, в което живеем. Естествено си има и своите причини това време да ми е толкова интересно като се почне от начина на обличане на хората и се стигне до начина им на държание. В книгата се усещат различията във времената особено в хората. Не трябва  да изпускам и всичко свръхестествено в книгата, което я прави това което е.
Либа Брей има интересен начин на писане. Пише с големи подробности и дава на читателите възможността да си представи всичко, но същевременно не ни обременява с прекалено много детайли, които вместо да ни помагат те често само утежняват.

"Никога не се опитвай да върнеш нещо, което си е отишло."

Книгата е разказана от различни гледни точки, което винаги е за мен плюс, но имаше моменти, когато ми беше трудно в първия момент да разбера от чие лице е действието и дори ми се налагаше да се връщам от началото на главата, абзаца... а това не е особено приятно.
Впечатлих се истински от това, че всеки в книгата има някаква история, всеки герои има тайна и никой не е готов особено лесно да позволи тази тайна да излезе на бял свят (освен може би без Ийви). Искам да опозная всеки един от героите, но това ми се вижда така трудно, като се има в предвид, че всеки е загърнат с пелерина от тайнственост.  Имам чувството, че мога да говоря с часове за всеки един от героите, всеки един от тях ме остави с някакво впечатление, а това изобщо не е малко. Но не съм такова изчадие, че да ви го причиня особена като се знам, че ако го направя то през повечето време ще обиждам и възхвалявам различните персонажи. За ваше добро (само зареди вас го правя) ще говоря само за основните герои.

".. момичето ми, човек трябва да се бори за всичко, което е правилно и справедливо. Не бива да допуснеш да победи терорът."

Източник тук
Ийви е главната героиня и през по-голямата част от книгата историята бе видяна през нейните очи. Образа и ми е толкова противоречив. Намирам я за ужасно глезена, голяма лигла и на моменти доста лекомислена, но тя също е упорита, смела, борбена и дори може да се каже и добра. В голяма степен аз съм пълната и противоположност и зареди това не можех истински да и дам шанс.
Чичо и Уил е човека, който поема отговорноста за Ийви след поредната и глупост. Той е доста мистериозен и още не мога да си изградя точно мнение за него. Прекалено е загадъчен за моя вкус, но предполагам в последствие ще се разкрие.

"-Какво престъпление е извършила?.....
- Била е различна и това е нейният грях....."

Джерико умният помощник на Уил. Обичам го тоя човек. Харесвам го, трогната съм от историята му, а и характера му така и допада, че не е за вярване.
Менфис, Тета, Хенри, Сам и Мейбъл са другите важни герои в книгата, всеки един от тях си има своята роля и имам чувството, че ролите им в последствие ще е увеличават. Всеки един от тях ми е любим, всеки един от тези четиримата заслужава своя собствена книга поне за мен, защото са уникални.
Знаете ли какво ми липсваше в книгата? Любовната история. Тя имаше своите моменти, но те ми се стриха толкова малко и незначителни. Исках нещо повече, въпреки че в продължението очаквам нещо повече. Стискам палци. Наистина не знам отбор Джерико или Сам съм. Ийви ми се струва подходяща и за двамата. А Менфис и Тета са си чудесни заедно.

Източник тук.
Няма как да не отбележа и колко възхитителна е българската корица на книгата. Издателство Емас са се справили възхитително със задачата и според мен нашата е доста по -хубава от оригиналната. Всеки, който мисли като мен да си вдигне ръката, а сега ги свалете, че изглеждате малко глупаво.

„Ясновидците“ е интересна, завладяваща, зловеща и тайнствена книга. Тя те примамва с невероятната си корица, а поддържа интереса ти с прекрасната и мистериозна история, а на самият и финал те оставя с нетърпение за продължението и.

"Хората ще повярват на всичко, стига това да означава, че могат да продължат живота си и да не мислят прекалено много."

Благодаря на издателска къща ЕМАС за предоставена възможност да прочета тази прекрасна книга.

0 коментара:

Публикуване на коментар

 

books99 Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang