събота, 9 април 2016 г.

Гондолата на времето - Ева Фьолер

Седемнайсетгодишната Ана прекарва лятната си ваканция във Венеция. По време на една от
разходките си из града вниманието й е привлечено от червена гондола. Странно. Не са ли всички гондоли във Венеция черни? Когато няколко дни по-късно Ана посещава известната Историческа регата, в навалицата е бутната във водата и е спасена от изключително чаровно младо момче, което я издърпва в... червената гондола. И преди Ана да успее да слезе и да се върне обратно на кея, изведнъж въздухът около нея започва да трепти и светът пред очите й изчезва...
Когато идва отново на себе си, Ана разбира, че годината е 1499-а. Не й остава нищо друго освен да се справи със ситуацията, в която се е озовала. Но всеки един ден е истинско изпитание – без козметика, без топла вода и медикаменти и най-вече без връзка с интернет и любимия й айпод. Междувременно Ана търси начин да се върне обратно в настоящето и докато се опитва да разреши загадката около пътуването си във времето, непрестанно попада на Себастиано, мистериозното момче от гондолата. Скоро тя разбира, че озоваването й в миналото всъщност съвсем не е случайно...

„Гондолата на времето“ на Ева Фьолер е книга изпълнена с приключения, обрати и доста неприятности за главните герои. Книгата е прекрасно начало на една трилогия, която определено ще проследя до края и поради елементарната причини, че се влюбих в книгата. Интересна и вълнуваща, написана по начин имащ за цел да прикове читателя от началото до самия край, това е книгата.

Тя много ми напомня на трилогията „Скъпоценни камъни“ - Керстин Гир поради ред причини. И в двете се разказва за пътуване в миналото, главните героини попадат във време различно от тяхното, откриват призванието си, а и двете трилогии са написани от германки. Но колкото и да си приличат, те се различават също по-толкова много неща. Обожавам трилогията на К. Гир и общите неща между двете ме накара да харесам още повече „Гондолата на времето“, но разликите, ме накараха да я заобичам.

Пътуването във времето винаги ми е било слабост и ми е интригувало. То дава на читателя
възможността да се запознае с други епохи, да види живота на хората в миналото. Интересно е да се види това, а и да не говоря за множеството парадокси и главоблъсканици като се замисли човек за пътуването. Вярно е, че е всичко е доста объркващо, но това го право именно толкова интересно. Хубавото в книгата според мен много на място бе това, че нещата свързани с пътуването в миналото са добре обмислени и имащи дори логика, бяха премахнати проблеми, които наблюдателния читател лесно би открил иначе.
Другото нещо, което ми хареса много в книгата бе мястото и на развитие, а именно красивата Венеция. Обожавам този град, с неговата история, архитектура изобщо обожавам всичко, което представлява той. Беше ми приятно да видя тази красота в настоящето и през 15в.
Ева Фьолер се е справила страхотно с задачата да разкаже тази прекрасна история, даде необходимите описания, без те да натоварват читателя, пък да не говоря за множеството информация за Венеция през 1499.
Меко казано е, че финала на книгата ми хареса, а да не говоря за епилога, който предоставя чудесната възможност за още много приключения, обрати и разкриване на тайни и загадки.

Героите в книгата бяха в голяма багра, всеки един от тях допринеси за нещо на историята.
Ана, главната героиня е едно обикновено момиче, което попада на място, където бързо трябва да се приспособи и да намери начин да се върне в своето време. Доста пъти тя прояви сила и смелост, но също така бяха показани нейни моменти на слабост и така образа и бе много по-реалистичен, тя също е добра, мила и лесно доверчива, което понякога и изиграваше лоша шега. Ана откри своето призвание и любовта. Тя порасна по време на книгата, образа и се разви, а това винаги е в плюс.

„-Жалко, че нямаш лиценз за убиване. Тогава щяхме да имаме много по-малко неприятности с Алвизе.
- Понякога сериозно съм се замислял над това. Но ще е признак за лош вкус. Тогава къде би била разликата между доброто и злото?“

Себастиано е ами той е ..... Себастиано. Отново правя съпоставка с Гидиън „Скъпоценни
камъни“ - К. Г.  двамата си приличат по доста неща, силни и смели, отговорни и добри, а ии ужасно красиви, но в Гидиън имаше неща, които ми бяха антипатични в първата книга, а в Себастиано нямаше нищо такова. Неговите качества са точно балансирани, той е мистериозен, но и открит, забавен, но и сериозен.  Единственият минус, който мога да намеря свързан с този сладур бе, че за мен присъствието му в книгата бе прекалено малко, имах грешната представа, че той няма да се отдели от Ана, но може би така бе по-добре.

„Той изплю парчето плат, с които бяха запушили устата му, и започна да ругае.
- Ти, вятърничава, луда, непредсказуема... - После спря да нарежда, взе ме в прегръдките си и ме целуна.“

Не намирам смисъла в това да крия какви са отношенията между Ана и Себастиано, че откриват любовта в лицето на другия, това е очевидно. На момента на първата им целувка спирах на всяко едно изречение, оставях книгата и отивах в друга стая и си мислех „Сериозно!“ усмихвайки се глупаво връщах се и повтарях процедурата.( напълно съм сериозна питайте брат ми той бе свидетел на всичко това. Май вече ми подготвя документите за лудницата.). Отношенията между двамата са сладки, но не в такава степен, че на читателя да му идва да върти очи и Ана не беше обсебена от чувствата си към Себастиано т.е не мислеше само за него без да прави това, което трябва.

Второстепенните герои също са интересни и дори малко загадъчни, а те са именно Бартоломео, Хосе, Клариса и Мариета. Всеки един от тях повлия на историята и я обогати.

П.С. Корицата е просто.... прекрасна и много красива, оформлението на книгата също ми хареса особено с разделянето и на части и красивата рисунка отваряща всяка част.  

„Гондолата на времето“ е красиво начало на вълнуваща поредица. Книгата е интересна и запомняща се и я препоръчвам на всеки любител на книгите с елементи на пътуване във времето, на книгите имащи щипка приключения, обрати, любов и приятелство.

Благодаря на издателство Ибис за предоставената възможност.

12 коментара:

  1. След поредицата "Скъпоценни камъни" много заобичах книги с пътуване във времето. Браво, възхитително ревю си написала! :)

    ОтговорИзтриване
  2. Прекрасно ревю! Радвам се, че книгата ти е харесала, за мен тя бързо се издигна в очите ми, особено след като прочетох и "Скъпоценни камъни", ако не бяха те, едва ли щях да бъда привлечена от тази книга.
    Между другото, избрала си страхотни цитати :D

    ОтговорИзтриване
  3. Вчера прочетох последната книга от поредицата "Скъпоценни камъни" и останах очарована. Определено с това ревю добавям и тази поредица към книгите, които искам да прочета. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Няма да сгрешиш, ако започнеш и тази поредица, особено щом си харесала „Скъпоценни камъни“.

      Изтриване
  4. Страхотно ревю! Да си призная честно в началото бях малко скептична относно тази книга, защото както каза ти, има много сходства със "Скъпоценни камъни", която много обичам. Мислех, че това, че са на една тематика ще повлияе на изграждането на мнението ми за книгата. Но след като прочетох ревюто ти определено вече няма нещо, което да ме спре да отида и да си я купя веднага!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря! И аз се притеснявах за сходствата, но те не повлияха на мнението ми за книгата.

      Изтриване
  5. Прекрасно ревю! *-* Обожавам ,,Гондолата на времето'' и може би е време да прочета тези ,,Скъпоценни камъни'', защото много съм слушала за тях, а щом приличат на ,,Гондолата'', значи е за мен. Обаче си права, имаше твърде малко Себастиано. Смисъл, там си беше, но сякаш не го опознахме, не се отличи съвсем като характер, присъствие. Да се надяваме във втората това да се промени!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря! Не отлагай дълго „Скъпоценни камъни“, защото няма да сгрешиш с поредицата.

      Изтриване
  6. великолепно ревю ♥ оххх, определено трябва да я прочета ♥ толкова дълго се двоумях, но след ревюто ти как бих могла да не го направя ♥

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси! Не я отлагай дълго, скоро излиза продължението и.

      Изтриване

 

books99 Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang