вторник, 19 април 2016 г.

Самодива - Краси Зуркова

Теодора Славин пристига в Принстън за първата си година на обучение. Сама в непозната
страна и далеч от семейството си в България, тя всячески се опитва да се адаптира към американските привички и предизвикателствата на колежанския живот, сред които и първата любов. Запленена от енигматичния Джейк и не по-малко привлекателния му и мистериозен брат Рис, Теа неусетно е въвлечена в чувствен и мистичен свят – колкото неустоим, толкова и опасен. В този свят, изтъкан от неуловими сенки, старогръцки митове се преплитат с българските легенди за самодивите – красиви горски духове, които прелъстяват и погубват мъжете. А Теа е на път да разбули семейна тайна, която ще преобърне живота й завинаги... ако съумее да приеме факта, че мъртъв не винаги означава изчезнал и любовта не винаги разграничава двете.

„- Хората заклеймяват като „легенда“ онова, което най-много ги плаши. Но от това то не спира да съществува.“

„Самодива“ е невероятна, интересна, зловеща, заплетена и изпълнена с тайни книга. Още от началото и разбрах, че ще се влюбя в нея, а на финала вече я обожавах, но за сметка на това героите в книгата ме дразнеха и не ги харесвах, докато не стигнах горе-долу до средата и, а сега ги мразя, защото ме накараха да ги заобичам, а после ме изиграха жестоко.

Една книга винаги ми се издига в очите, когато тя е написа от български автор. И преди съм казвала, че съм малко скарана с българското творчество, но когато попадна на българска книга и ми хареса, то тя ми става особено скъпа и ценна. Това се случи със „Самодива“ на Краси Зуркова.

„-Точно там е проблемът. Твърде много време насаме с книгите може да подлуди човек.
- Не и някого от Балканите. Ние по принцип сме си малко луди.“

Историята е... ами заплетена. То не бяха безспирни обрати и изненади, таман мислих, че съм разбрала нещата и съм открила отговорите, а в следващия момент разбирах, че дори не съм близо до верните въпроси, пък камоли за техните отговори. А знаете ли кое е гадното? Не това, че бях постоянно разочарована, че не откривам истината, а момента когато най-после подредих пъзела и поисках с цялото си сърце отново да греша.

„- Ето че Балканите се появиха на картата, и то благодарение на теб - .....
- Благодаря. Макар че моята страна си стои на картата вече над хиляда и триста години.“

Едно от любимите ми неща в историята, бе естествено присъствието на българския фолклор. Изобщо цялото присъствие на българско ми хареса ужасно много.
И да не забравям едно от основните неща в книгата, а именно музиката. Ах музиката, книгата е пропита с нея и това и придава един по-вълнуващ изглед. Никога не съм намирала класическата музика за кой знае какво, но след тази книга просто не мога да спра да слушам музиката на Шопен и да се опитвам да събера парченцата от сърцето си.
Книгата завършва по начин, който ме разби и ме накара да повтарям все една и съща фраза: „Защо за Бога?“. Исках различен финал, но не, трябваше да бъда съкрушена и да умирам от болка поради факта, че трябва да чакам продължението. Искам ПРОКЛЕТОТО ПРОДЪЛЖЕНИЕ, моля!
Казах, че не харесвам героите нали? Бях на средата на книгата и просто не можех да почувствам нещо приятно към тях, но после изневиделица започнах да ги харесвам, а в последствие и да ги обичам. И всичко това само да се озова в ситуацията да бъда съкрушена и оставена с кървящо сърце, защото просто исках всички да бъдат щастливи.

„- Обичаш ли го? - .... - Защото ако си готова да разбиеш сърцето му, за да предпазиш своето от усложнения, значи не го обичаш. И вероятно никога не си го обичала.“

Теа, главната героиня в книгата е момиче намерило смелостта да замине и да уча в друга страна, но и намерило силата да търси отговорите на отдавна скрити тайни. Едновременно се възхищавам на образи и искам да я цапардосам по главата и да и влея малко мозък в главата.
Желанието за цапардосването се отнася и за другите двама герои Рис и Джейк.

„-Тъмнината не ни поглъща току-така, Тейа. Тя е суетна. Иска да бъде поканена.“

Рис, големият брат, изпълнен с тайни, имащ своята тъмна странна. От началото неговите действия и изобщо поведението му ми бяха нелогични и дори бях започнала да го мразя, но постепенно чувствата ми направиха завой и аз го харесах. Истината е, че меко казано го харесах, но това вече са подробности.

„... Радвам се, че те намерих.....
- Отне ти известно време.
- Да прекалено дълго. Повече от цял един живот.“

Джейк е добрият малък брат на Рис, който е загърнат с облак от тайнственост и загадъчност, но той е добър и всеотдаен, готов да се откаже от собствено си щастие, за да бъдат щастливи хората, които обича.

„ - Увереността не е лошо качество. Просто е тактика за оцеляване.
- И въпреки това... харесва хора, които грешат от време на време. Човешко е, нали? Така че не виждам защо да не си го признаем. “

Спойлер:
Мразя любовните триъгълници. Дори с лекото да избера моя любимец, пак ги мразя. Но най-много мразя онези, в които не мога да избера страна и двамата персонажа ми харесват изключително много и просто ме боли прекалено много когато страдат. Сърцето ми нямаше как да не бъде съкрушено зареди отношенията между Рис, Джейк и Теа. Влюбих се и в двамата братя и просто искам и двамата да получат щастливия си края, а това е малко възможно.
Край на сойлера.

„-Искаш истината нали? Разбира се, че я искаш. Истината е винаги красива. Винаги. Но преди да настояваш за нея, трябва да си готов да я чуеш.“

„Самодива“ на Краси Зуркова е книга, която си заслужава всяка отделена минута, защото тя те кара да чувстваш, да се усмихващ и смееш, но и да плачеш и те кара да умираш за продължението и. Книгата ще бъде по книжарниците на 23.04, за това не се чудете, а направо я вземайте.

Благодаря на издателство Егмонт за предоставената възможност.

„Страхът е с къси крака, не стига далеч, беше ми казал веднъж татко. За да изчезне, трябва да тръгнеш след него, да го дръпнеш за ръката и да го погледнеш право в очите.“

8 коментара:

  1. Прекрасно ревю! Аз съм едва в началото на книгата, но страшно много ми харесва цялата мистериозност, която струи от историята. Колкото до Теа - на мен страшно ми допадна като героиня и се надявам да не ме разочарова, колково теб. Притеснявам се и за любовния триъгълник, за който говориш - аз също мразя триъгълниците, поради това, че ме разкъсват и ме карат да заема страна. Отново - невероятно ревю :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря много! Надявам се книгата да ти хареса и до края!

      Изтриване
  2. Ревюто ти е прекрасно! Определено вече официално искам книгата ;333 Между другото вторият цитат, който си извадила много ме радва :D

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти! Няма да сгрешиш, ако я прочетеш.

      Изтриване
  3. Прекрасно ревю. Аз вече почнах книгата и много ми харесва засега, въпреки че тези братя не са мой тип. Между другото, избрала си невероятни цитати! :3

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря! Дано книгата да ти хареса толкова много колкото на мен.

      Изтриване
  4. Здравей, прочетох книгата- и просто ужасно много ми хареса. Наистина края ме остава без думи. Имаш ли някаква представа кога ще излиза продължението.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам, че книгата ти е харесала и за жалост не знам кога ще излезе продължението и.

      Изтриване

 

books99 Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang