събота, 16 април 2016 г.

Ангелско нашествие - Сюзън Ий

Изминали са шест седмици, откакто ангелите на Апокалипсиса са слезли на земята, за да
опустошат съвременната цивилизация. Банди от освирепели хора населяват деня, а нощта е превзета от страхове и суеверия. В една от тези нощи ангели отвличат невинно малко момиче, а сестра й - 17-годишната Пенрин - е готова на всичко, за да си я върне. 
Дори да се съюзи с един от тях. 
Рафи е войн, но, след като е нападнат от своите, се оказва на улицата, тежко ранен и с отрязани крила. От незапомнени времена се е сражавал и е печелел битките си сам, а сега от тази безпомощна ситуация се налага да го спасява една изпосталяла от глад тийнейджърка. 
Пенрин и Рафи тръгват през изпепеления, обезлюден пейзаж на Северна Калифорния и няма на кого да разчитат за оцеляването си, освен един на друг. В далечината се очертават димящите останки на Сан Франциско, където войнстващите ангели са създали своето укрепление. Там Пенрин ще рискува всичко, за да спаси сестричката си, а Рафи ще се остави на милостта на враговете си, само и само да бъде отново цял... 

„но трябва да се преструваме, че има надежда, защото може би ни е останала само тя. “

Началото винаги е най-трудното, винаги ми е било трудно да намеря точните думи, с които да изразя чувствата ми към книга, която ми е харесвала толкова много като тази. „Ангелско нашествие“ е книга, която разказва за битки, саможертва и много изпитания. Книгата е интересна и вълнуваща, мрачна и на моменти зловеща, щом веднъж я започнеш се пристрастяваше и не искаш да я оставяш. Това е тя и определено не мога да намеря достатъчно добри думи, за да я опиша. 

Историята, която бе разказа в книга, меко казано ми хареса и ме отвя. Вживях се в нея и с радост проследявах как тя се развива.
Обичам и мразя ангелите. Интереса ми към тях се зароди от филма „Паднали ангели“ с участието на невероятния Пол Уесли (отбор Стефан винаги и завинаги) и нямаше как да не се почувствам привлечена към тази книга. Тя ми нашепваше „вземи ме, прочети ме, обичай ме.“ И за моя радост я послушах. Видях ангелите в светлината, която исках и да знам, че това е малко странно и извратено може би,  но исках да ги видя колко „добри“ са.
Обичам филмите и книгите за края на света. (сигурно съм гледала „След утрешния ден“ поне 15 пъти.) харесват ми книгите където човечеството е пред прага да бъде унищожено или да се самоунищожи, защото винаги в такива моменти ще се намерят хора, които са готови да се борят това да бъде предотвъртено. (поне ми се иска да вярвам, че ако стане нещо подобно ще се намерят такива хора) Просто обичам такива книги, които разказват за унищожението на „маймуните“ човешката раса и за това как някои хора намират сила и смелост в себе си, за да се борят.

„Ние сме умни маймуни, особено когато става въпрос за оцеляване.“

  В „Ангелско нашествие“ тези две неща бяха перфектно съчетани и нямаше как да не бъде щастлива и много доволна от този факт.

„пукотът на смартфони под краката ми наистина ме убеждава, че апокалипсисът е настъпил. Единствено краят на света е в състояние да накара екологично загрижените технолози да захвърлят най-новите си играчки по улицата.“

Имаше неща в историята, който някак си не ми се сториха логични, но това не я загрози, пък и може всичко да си дойде на мястото в другите две книги. Останах с доста въпроси без отговор и зареди това нямам търпение за продълженията, че да мога да си изясня всичко.
Начина на писане в началото ми бе странен и не ми хареса. Ако ме попитате защо, няма да мога да ви дам ясен и точен отговор, но след първите десетина страници аз напълно бях привикнала към него и той ни най-малко не ми попречи да се насладя на книгата и да я заобичам..
Героите са в голяма багра, те са добре изградени, даващи на читателя това от което се нуждае, поне  при мен се случи така.

„-Чудя се кое ще те убие първо - предаността или инатът ти.“

Пенрин, главната героиня в книгата, е силно и смело момче, което се е наложило бързо да порасне и да се научи да се защитава и бори сама, момиче обичащо безмерно малката си сестричка и готова на всичко, за да я спаси.  Не мога да кажа, че съм най-голямата фенка на образа и, но няма как да не забележа добрите и странни, които наистина не са малко, но също така ясно забелязах и отрицателните и качества.

„...отказвам да изпитвам към него каквото и да било друго, освен гняв и омраза. Ала омразата така и не идва.“

Рафи от друга странна напълно си го харесах. Ее без моментите естествено когато ми идваше да го удуша. Въпреки че трябваше да го мразя зареди това, че е ангел, аз дори не поисках да си го наложа, не можех да го мразя дори още преди да е казал и дума.

Спойлер: Значи  Пенрин го целува за да го успокои, той и отвръща и задълбочава сериозно целувката, а накрая какво за бога „-Трябва за знаеш.... - Аз дори не те харесва“.
Ама сериозно ли? Какво за бога? Това направо ме разби и поисках да разбия него на малки парченца.“
Край на Спойлера.

Беше интересно и забавно да се проследи как се развиват отношенията между тия двамата, как от врагове те се превързаха един към друг, опитваха се да отричат и да се борят с чувствата си, по очевидни причини, но те не успяха да предотвратят това и се разкли какво чувстват.

-  Защо не избяга, както ти казах? - прошепна в ухото ми. - От самото начало си знаех, че предаността ще те убие. Просто никога не съм очаквала тази преданост да се насочи към мен.“

„Ангелско нашествие“ на Сюзън Ий е пристрастяваща и завладяваща първа книга от поредицата „Пенри и краят на дните“, поредица, която няма как да не проследя до самия и край. Тава е книга, която няма как да не я препрочета поне веднъж и многократно да бъде препоръчва на всекиго имащ желанието да се спусне в едно невероятно приключение.

„-Понякога, докато напредваме опипом в тъмнината, се натъкваме на нещо хубаво.“


Благодаря на издателство Емас за предоставената възможност.

4 коментара:

  1. Чудесно ревю. Отдавна съм хвърлила око на книгата и в най-скоро време ще я прочета със сигурност. Избрала си чудесни цитати. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти! Книгата е страхотна! Не я отлагай дълго.

      Изтриване
  2. Великолепно ревю ♥ БРАВО! Не знам кой не би си купил книгата след това ревю ♥

    ОтговорИзтриване

 

books99 Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang