неделя, 6 септември 2015 г.

Предимствата да бъдеш аутсайдер - Стивън Чбоски


Чарли е на шестнайсет, срамежлив, затворен в себе си, интелигентен отвъд годините си, но въпреки това неопитен във взаимоотношенията си с околните... той е аутсайдер. Сблъсква се с проблеми, типични за възрастта – момичета, училище, търсене на себе си. Поне така изглежда на пръв поглед. Но в писмата, които адресира до неназован „приятел”, наяве излиза необикновения му поглед към света. Чарли внимателно наблюдава хората около себе си, интересно му е дали живеят живота си така, както биха искали, и се опитва да определи собственото си място под слънцето. Да стои и наблюдава живота отстрани му предлага уникална перспектива. Но е време да разбере какво е да си в центъра на събитията... Сътресения в семейството, първа любов, нови приятели, купони, чувства, които досега не е изпитвал, и книги, за които никога досега не е чувал – светът на Чарли се преобръща на 180 градуса за една година. За всички тези неща той разказва в писмата си. В тях споделя и тайната, която го е превърнала в човека, който е

".... знам също, че нещата се влошават, преди да се подобрят,"

Първо гледах филма, защото в него участва Лоуган Лърман, Ема Уотсън и нашата гордост в Холивуд Нина Добрев, прочетох книгата, защото гледах филма. И двете не ми харесаха, кой знае колко много.
Книгата си има своите паметни моменти. има интересни и завладяващи герои, но просто не можах да се слея с нея, не можах да вляза в света на Чарли и да го разбера.
Три персонажа ме подтикнаха да продължа с четенето на книгата и да и дам 4/5 в Googreads.
И това са Сам, Патрик и Бил
Сам - харесва ми начина и на мислене, как с Патрик се сближават с един явен аутсайдер, как го въвеждат в живота. На края на книгата и тя претърпява промяна, със заминаването си към колежа тя взема изключително важно решение да бъде изцяло и само себе и верния човек ще я намери и ще се влюби в нея самата, а не в някаква фалшива представа за нея.
Патрик - Нищото- винаги е добре да имаш такива приятели, той е човека, който винаги ще се опита да те разсмее и да свали напрежението.
Бил - той е учител за пример, в днешно време поне аз не виждам толкова много учители като него. Учители, които освен, че искат да предадат знание, а и да помагат на учениците, да ги съветват и подкрепят.

"Чарли, приемаме онази любов, която мислим, че заслужаваме."

Чарли според мен е едно голямо ревящо бебе. Знам, че е преживял нещо, което бележи човек за цял живот, но...

"- Не зад всеки стои някоя покъртителна история Чарли. А дори и да е така, това не е извинение."

Автора си го е казал. Персонажа на Чарли просто не ми хареса. Единственото нещо в него, което ми хареса е любовта му към книгите. Това е нещото, което го спази не от омраза, защото няма причина да го мразя, а просто от явна антипатия.

"- Но аз го обичам!
- Не е вярно.
- Мразя те!
- Не е вярно!"

Книгата не е лоша, даже сигурно за някои е великолепна и някои 100% са открили  себе си в
нея по един или друг начин, но аз не успях да се въведа в този свят. Не че нямаше неща, който ми бяха много познати, защото аз съм преминавала през тях с приятелите ми особено моментите, когато Чарли се чувстваше със своите безкраен. Не, историята е интересна и повечето герои ми харесаха много, но просто аз съм толкова далечна по прекалено много отношения от Чарли, че книгата не можа да ме замае и отнесе изцяло в своя свят.

2 коментара:

  1. Може би ако беше направила обратното - първо книгата след това филма, може би щеше да ти хареса повече и филма и книгата. Лично аз много харесвам и двете. И да, Логан е причината да разбера за книгата :D #noshame

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Може би си права, но какво да се прави такъв ми бил късмета.

      Изтриване

 

books99 Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang