понеделник, 17 август 2015 г.

Къде беше? - Гейл Форман

Минали са три години, откакто любовта на Адам е спасила Миа след катастрофата, опустошила живота ѝ. ...три години, откакто Миа е излязла от живота на Адам.
Сега двамата живеят в противоположни краища на страната: Миа е изгряваща звезда от „Джулиард“, а Адам е любима плячка на таблоидите заради статута си на рок звезда и заради прочутата си приятелка. Когато Адам остава сам в Ню Йорк, случайността отново го събира с Миа за една последна нощ заедно. Докато се разхождат из града, превърнал се в нов дом за Миа, двамата си припомнят миналото и разтварят сърца за бъдещето – и един за друг.

"Мрази ме, унищожи ме, заличи ме. Пресъздай ме. Съживи ме. Няма ли, няма ли, няма ли да ме съживиш."

30 минути след прочитането на Да остана ли? започнах четенето на Къде беше? един красив финал, на една невероятна история. 30 минути достатъчни да се заредя с провизии (храна и известно количество носни кърпички - за всеки случай) да се  покажа пред родителите, че да не ми мрънкат, че само чета, и отново да се потопя в света създаден от Форман.
Единствена мисъл след като прочетох книгата въртяща се в главата ми с този невероятен финал беше, че  искам да я видя на големи екран. Някой знае ли дали ще правят филм? Моля кажете.
И така книгата проследява историята на героите след три години как се справят, как продължават живота си с болката от миналото. Проследява ме терзанията и въпросите на Адам за това, защо са го изостави ли. Къде е била Миа през тези три години? И защо го е изоставила и то без обяснение?

"Имах нужда да мразя някого и понеже теб обичам най-много, изборът падна върху теб."

В тази книга както в другата се преплитаха миналото и настоящето. С проследяването на сегашните събития, как Миа и Адам наваксват изгубеното време, читателя може да проследи  и как са стигнали до тук и да си обясни, защо са в това състояние героите.
За разлика от Да остана ли? в тази книга вижда ме света през очите на Адам, как той се справя със загубата, как той самия е преодолял инцидента и заминаването на Миа, през неговите очи вижда ме изненадващата му среща с Миа и през неговия поглед вижда ме как най-накрая той се помирява с миналото и продължава на напред с Миа или без нея. Няма да разкрия основната загадка, само ще кажа, че финала ми хареса ужасно много и ме направи истински щастлива и задоволена, а това само по себе си говори какъв е той.

"Обаче отново бих го сторил. Вече го знам. Бих дал същото обещание още хиляди пъти и бих я изгубил още хиляди пъти, само и само да я чуя да свири като снощи или да я видя на светлината на утрото. Или дори без тези неща. Стига само да знам, че тя е там някъде. Жива."

Къде беше? една невероятна, незабравима и великолепна книга, която поставя красивия финал на една сълзлива и трогателна история, заслужаваща времето отделено за прочитането и. Да остана ли? и Къде беше? са две книга, две кратки книга, но пропити с такава красота, че не може просто да бъдат пренебрегнати.

П.С: Едно от нещата, които ужасно много ми хареса в книгата беше това с частите от песните
написани от Адам, всяка една посветена на Миа събрани в албума „Невинни жертви“.

П.П.С

Ревюто към първата книга "Да остана ли?" тук.

3 коментара:

  1. Страхотно ревю ❤ сериозно сматам да добавя и двете книги в моя TBR list ❤

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти! Книгите са прекрасни и си заслужават.

      Изтриване
  2. Страхотно ревю ❤ сериозно сматам да добавя и двете книги в моя TBR list ❤

    ОтговорИзтриване

 

books99 Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang