петък, 14 август 2015 г.

Да остана ли? - Гейл Форман

Един ден, започнал като всеки друг...
Миа има всичко: любящо семейство, прекрасен приятел, който я обожава, и бляскаво бъдеще, изпълнено с музика и с възможности за избор. Но само миг – и всичко това й е отнето. Прикована между живота и смъртта, между щастливото си минало и неизвестното бъдеще, Миа прекарва един критичен ден, в който обмисля единственото останало й решение – най-важното решение, което някога ще вземе.

Наистина трябва да спра да гледам филма преди да прочета книгата, но поне в този случай имам извинение не знаех, че Да остана ли? - филма е по книга. Още като излезе първия трилър се влюбих във филма и веднага го пратих на една приятелка с предложение да го гледаме. И така след като излезе ние се настанява ме удобно с пуканки в ръка и чакаме филма да започне и тя изведнъж каза "- А знаеш ли, че филма е по книга?", в продължение на минута я гледам тъпо и веднага след това си вадя телефона да видя дали е истина и колко струва книгата. И така след време най-после дойде времето да я прочета. Май  вече е по-добре да се пренасям към книгата, че това стана доста дълго.

За книгата съм чувала какви ли не мнения, но на мен ми хареса. Хареса ми как е разказана историята, как едновременно с настоящето, читателя проследява случки от миналото. В настоящето разбира ме как се спарят хората около Мия, как преживяват загубата и се молят да не загубят още един член на семейството си през очите на Мия, а в спомените от миналото, читателя се запознава по - добре с героите и разбира историята на героинята. Някои от спомените носят щастие и забава, а други ни натъжаваш и то не, защото са тъжни, не те разстройват човек, защото хората в тях вече ги няма, те са си тръгнали от този свят преждевременно рано. Трагедията, която разказа книгата, не можа да извика на очите ми сълзи, защото.. и аз не знам защо, може би всичките представени спомени не ми позволиха това или може би съм кръвосърдечна. А не, не се разплаках, но все пак се разчуствах не съм толкова ледена.
Едно от нещата, които най-много ми харесаха в книгата беше това как цялото семейство на Мия, разбира се това което и е останало, я подкрепя и бди над нея. И под семейство нямам предвид само роднините и, а и приятелите. От баба и дядо и, до старите приятели на родителите и.
Миа - тя наистина показва сила със своето решение на края. Изгубва почти всичко важно, но пак намира сила и смисъл да живее.
Адам.... ах Адам буквално съм влюбена в него. Какво да се преви. Добър, мил, сладък, китарист и вокалист, как да не се влюби едно момиче в него.
Ким - най-добрата приятелка на Миа - много ми хареса държанието и това как се развиваха отношенията и с Адам. От началната отчужденост, те се сближават от общата си болка и се подкрепят.

"Говорих с Лиз и тя смята,
 че сигурно за теб ще е твърде болезнено да се върнеш към предишния си живот, 
че може би ще ти е по-лесно да ни заличиш. Би било ужасно, но ще го понеса.
 Ще те изгубя така, ако не те изгубя днес. Ще те пусна да си отидеш. Ако останеш."

Не ми е приятно да го кажа, но филма ми хареса доста повече. Сякаш във филма станаха повече неща. И от части харесах книгата, защото съм влюбена във филма, но ако я нямаше книгата и филма не би съществувал. За това ще го кажа. Историята е интересна, а героите красиво и с майсторство създадени. Това е една книга, една трагедия, която би разплакала хората с нежни сърца.
П.С - не мога да не го посна.

3 коментара:

  1. Ахааа не знаех, че книгата е преведена. Наскоро гледах филма и си изревах очите. Не искам да си представя какво ще е, когато прочета книгата. Иначе ревюто ти е страхотно ^_^

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз на филма, особено на края, се разревах, но за жалост на книгата не успях, но не ми липсваха силни емоции.. Има и втора книга http://www.colibri.bg/knigi/743/gejl-forman-kyde-beshe, на нея ще кача ревюто след няколко дни. А и мерси.

      Изтриване
  2. Илияна, ревюто ти е прекрасно! Аз също обичам книгата, дори имам и ревю. На същото мнение съм като теб. Книгата е красива. А героите са много добри, изключително много харесвам хората около главната героиня, особено роднините ѝ.
    Ще се радвам да прочета мнението ти и за следващата част :) Мен лично малко ме разочарова, но се надявам на теб да ти хареса!

    ОтговорИзтриване

 

books99 Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang