понеделник, 13 април 2015 г.

Заедно на път - Сара Десен

Безсънни нощи.
Нощта винаги е била времето на Одън, нейният шанс да избяга от всичко и всички наоколо.
Тогава среща Ели, партньор в безсънието и нейн среднощен водач.
А безкрая на летните нощи предлага хиляди възможности – ябълков пай, хубава чаша кафе, разговори и дори да се научиш да караш колело…

Обичам тази книга. Лека, приятна и изключително интересна. Прочетох я само за два дни. Историята и героите ми влязоха под кожата, а главната героиня Одън,  ми е изключително близка.
Книгата освен, че е лека, тя носи и посланието, че никога не е късно да се промениш, винаги има още един шанс, винаги можеш да изживееш пропуснатото. Това е първата книга, която чета на С.Десен и тази книга ме накара да включа Десен във списъка ми с любими писатели.
Не мисля, че нужно да разтягам локуми, за да кажа, че книгата е великолепна и подходяща за всяко време от година, нищо, че действието се развива през лятото. Книгата ще се хареса  на всеки човек, не е нужно човек да е гений, за да може да разбере посланията на книгата, и не само да ги разбере, но и да се поучиш от тях.
Книгата има един много, ама много мъничък недостатък. Не пишеше какво е станало между Одън и Джейк! Трябваше да гадае точно какво е станало, а така не ми харесва.

Героите

Първо ще започна с Одън тя ми е любимка. Чувствам я близка, лесно мога да се поставя на нейната ситуация. Като дете на разделени родители и аз съм се крила. Тя се е крила дълги години в учебници, но едно лято не я променя, а показва каква е такава каквато винаги е била. Харесвам я, много да имаше моменти, в които ме дразнеше ама малко и тези моменти бяха когато се опитваше да не бъде истинската себе си.

Главния герой. Как се казва той, в книгата пише Или,  а от зад Ели. Ееееее. на мен често по ми харесва да е Или нали все пак аз съм Илияна. А сега за самия герой харесвам го, но той не беше така да се каже в светлината на прожекторите. Той е  преживял нещо много тежко и с помощта на  Одън  се възстановява.  Идеята му за списъка с непреживените неща е супер. С него той показва на Одън, че винаги човек има още едни шанс. 

Родителите на Одън през цялата книга ме дразнеха, чак на края започнаха да ми стават симпатични. Какви родители. Просто нямам думи. Айде да не обиждам, но за Бога, как може такова нещо. По-добре да оставя на всеки сама да си изгради мнение за тях. Аз може малко да прекалявам. 

Мащехата и Хайди ми е една от любимките. Тя премахва стереотипа, че мащехата винаги трябва да е ложа, тя обича Одън и се грижи за нея, дори в някои  моменти си мислех, че тя се интересува от Одън повече от колкото собствения и баща. 

Маги, Естер, Лиа три добре приятелки който превъзмогват първото си впечатление към Одън и я приемат за едно от тях. 

Образа на Маги е просто невероятен. Ем умна, забава, смела и силна, ем е типичното момиче харесваща хубави дрехи и аксесоари и с удоволствие обсъжда момчетата. Нейния образ показна, че няма нужда човек да е само едно нещо, може да харесва розовите дрешки, но може и да се състезава блестящо с колело и да прави нека уж типични само за момчетата. Много ми харесаха моментите, когато учеше Одън да кара колело.

Цитати

"- Мила моя, не се обиждай. Това е признак на слабост. "

"- Ако нещо е скапано, това не означава, че трябва да го до скапем, нали?"

"- Аз не обичам да се предавам
-Никой не обича, но понякога човек просто губи. "

"За да бъде нещо истинско прекрасно, може би не трябва да е лесно. Най-безценните постижения са онези, за който си се борил най-много."

".... важно е не само къде отиваш, а и как стигаш до там." 

0 коментара:

Публикуване на коментар

 

books99 Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang